Placówka mieści się
w wolnostojącym piętrowym budynku zaadaptowanym na potrzeby placówki przedszkolnej.
Placówka czynna jest od poniedziałku do piątku,
w godz. 6.30-16.30. Przedszkole nr
1 w Niepołomicach jest przedszkolem samorządowym. Organem prowadzącym jest Gmina Niepołomice. Nadzór pedagogiczny sprawuje Małopolskie Kuratorium Oświaty.
Kadra pedagogiczna posiada wysokie kwalifikacje zawodowe, dba
o własne doskonalenie
i podnoszenie jakości pracy
z dziećmi. Korzystając
z ofert Ośrodka Doskonalenia
w Krakowie, nauczycielki systematycznie uczestniczą
w różnego rodzaju kursach, warsztatach
i szkoleniach, co udokumentowane jest zaświadczeniami
w aktach osobowych nauczycielek.
Zajęcia programowe i dodatkowe
Przedszkole to miejsce, gdzie dziecko odkrywa siebie, rozwija swoje zdolności
i talenty. Tutaj dziecko przeżywa radości
i zadowolenia, tutaj poznaje smak sukcesów tak indywidualnych jak
i zespołowych. Tu również uczy się mierzyć
z porażkami, przygotowując się do aktywnego
i twórczego życia.
Chcemy twórczo wychować dziecko, pozwolić mu na odkrywanie własnych, indywidualnych cech, dlatego tworzymy takie sytuacje by dziecko samo potrafiło znaleźć odpowiedź na własne pytania, żeby zrozumiało swoje reakcje
i zachowania, umiało je oceniać,
a w rezultacie korzystać
z wiedzy o sobie.
Punktem wyjścia
z takiej sytuacji jest aktywność,
w której nauczyciel wspiera dzieci
i prowokuje sytuacje. Nauczyciel podtrzymuje działania dzieci poprzez modyfikację sytuacji
i towarzyszenie dzieciom
w realizacji pomysłów.
Powstające nowe sytuacje stanowią dla dziecka podstawę do wiary
w siebie. Dziecko uczy się twórczego działania, nabywa umiejętności porozumiewania się, staje się bardziej odpowiedzialne wobec siebie
i innych.
Celem wychowania
w naszym przedszkolu jest budowanie niepowtarzalnej osobowości dziecka. Tworzy ono własny wizerunek pod wpływem informacji zwrotnych otrzymywanych od nauczycieli
i rówieśników.
Nasz system wartości nawiązuje do uniwersalnych ideałów - Prawda, Odpowiedzialność, Dobro, Szacunek dla siebie
i innych.
Zadania przedszkola ukierunkowane są na: wspomaganie dzieci
w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych, budowanie systemu wartości,
w tym wychowanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się
w tym, co jest dobre,
a co złe, kształtowanie
u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie
w nowych i trudnych sytuacjach,
w tym także do łagodnego znoszenia stresów
i porażek, zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych, budowanie wiedzy
o świecie społecznym, przyrodniczym, technicznym.
Wychodzimy naprzeciw nowym kierunkom pracy wychowczo-dydaktycznej.
Odchodzimy od dydaktyzmu na rzecz spojrzenia na dziecko całościowo, przez pryzmat jego zainteresowań, potrzeb, uzdolnień.
Praca z dzieckiem opiera się na: kształceniu umiejętności społecznych dzieci, kształtowaniu czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych
i kulturalnych, wspomaganiu rozwoju mowy dziecka, wspieraniu dzieci
w rozwijaniu czynności intelektualnych, wychowaniu zdrowotnym
i kształtowaniu sprawności fizycznej dzieci, wdrażaniu dzieci do dbałości
o bezpieczeństwo własne
i innych, wychowaniu przez sztukę: muzykę, śpiew, różne formy plastyczne, dziecko widzem
i aktorem, wspomaganiu rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych, pomaganiu dzieciom
w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych
i w unikaniu zagrożeń, wychowaniu dla poszanowania roślin
i zwierząt, wspomaganiu rozwoju intelektualnego dzieci wraz
z edukacją matematyczną, kształtowaniu gotowości do nauki, czytania
i pisania, wychowaniu rodzinnym, obywatelskim
i patriotycznym.
Programy autorskie: "Umiem żyć
z innymi i dla innych", "Potrafię dbać
o swoje zdrowie", "Łagodny start", "Znam swój kraj, swój region
i miasto, w którym mieszkam".